TIHA NOĆ - Studio EXIT | Teatar EXIT

Teatar EXIT

TIHA NOĆ – Studio EXIT

TIHA NOĆ – Studio EXIT

30.11.2024., Subota 19:00
Studio EXIT (Gundulićeva 37/1)
KUPI ULAZNICU / BUY TICKET

07.12.2024., Subota 19:00
Studio EXIT (Gundulićeva 37/1)
KUPI ULAZNICU / BUY TICKET

tihanoc_plakat-800Tekst: Steven Berkoff (orig. „Harry’s Christmas”)

Režija i scena: Matko Raguž

Igra: Franjo Dijak (Bruno)

Glasovi: Slavica Knežević (mama), Ana Begić Tahiri (Ana), Bojan Navojec (Maks), Filip Križan (Filip), Vinko Kraljević (Mladen), Živko Anočić (muškarac)

Prijevod: Filip Krenus

Dramaturgija: Jelena Kovačić

Dizajn propagandnog materijala: Josip Dolovčak

Fotografija i video: Hrvoje Zalukar

Montaža video spota: Willem Miličević

Oblikovanje svjetla: Matko Raguž, Domagoj Klasić

Tehnička podrška (svjetlo, ton, scena): Domagoj Klasić, Martin Miščin, Nebojša Paunković

Garderobijerka: Anita Medija

Organizacija, promidžba i prodaja: Anita Čendeš

Umjetnički ravnatelj Teatra EXIT: Matko Raguž

 

Zahvaljujemo Nives Bolić i Karli Špiranec.

PREMIJERA: 20.12. i 21.12.2020. godine u Studiju EXIT

Predstava „Tiha noć” govori o skrivenoj strani Božića, o onoj strani o kojoj se u javnosti rijetko govori – o lažnim odnosima, prisilnim druženjima, lažnom osjećaju popularnosti, ali i o pretjeranim osjećajima bezvrijednosti koje doživljavaju oni koji nemaju obitelji, koji su obudovljeli ili jednostavno povučeni.

Dok se za Božić vežu toplina, ljubav, druženje, slavlje i veselje, predstava „Tiha noć” progovara o samoći, nepripadanju i otužnom veselju koje osjeća veliki broj ljudi. Fama oko Božića nameće imperative – moraš biti popularan, moraš se družiti, moraš slaviti, moraš biti s nekim. I dok jedan dio ljudi zapravo u svemu tome ne uživa, drugi dio ljudi, uslijed osobnosti ili okolnosti, nema priliku sudjelovati u (lažnom ili iskrenom) duhu Božića.

Bruno je jedan od onih koji Božić nema s kime proslaviti, jedan od onih koje je život nasukao na pustoj obali i koji se sa svojom situacijom hvata ukoštac na svoj način.

Trajanje predstave: 70 minuta

 

SNAŽAN POTICAJ ZA RAZMIŠLJANJE  O VRIJEDNOSTI SOCIJALNIH ODNOSA

“Božić je jedan od amblematskih blagdana okupljanja, obitelji, atmosfere zajedništva i topline. Osamljeni na Božić stoga jednostavno nisu poželjni ni potrebni, ne uklapaju se, remete idiličnu sliku. Tiha noć, u izvorniku Harry’s Christmas, tekst je Stevena Berkoffa koji se bavi upravo tim i takvim tropima božićne slike svijeta i raspoloženja nasuprot stvarnosti konkretnog lika-osamljenika. (…)

Situacija je postavljena jednostavno i nekako vrlo poznato. Harry, ili u hrvatskoj verziji Bruno, čovjek je čiji se život sastoji od sadašnje nemoći i bivših neuspjeha. U božićnoj atmosferi, koja i u njegovom stanu zadobiva prikladni izvanjski lik (scenografiju potpisuje redatelj Raguž), sve je osim vanjštine potpuno urušeno. Bruno broji SMS poruke koje je dobio kao čestitke za Božić, mašta o tome kako će, kad ih dobije deset(ak) biti sretan i neće se osjećati usamljeno, zove prijatelje i bivšu djevojku kako bi pokušao stvoriti iluziju da postoji netko (osim majke, s kojom također razgovara telefonom) kome je on važan u vremenu Badnje noći, tog godišnjeg vrhunca identifikacije, topline i zajedništva kao dominanta kolektivnog imaginarija lokaliziranog u trenutak. (…)

Dakako, Tiha noć nije nikakva literatura za samopomoć ni božićna prigodnica, kamilica u kojoj će sve na kraju izaći na dobro, čiji će sretan kraj potvrditi publici onaj osjećaj afirmacije kolektivne slike o božićnoj atmosferi tako svojstven brojnim djelima iz božićnog žanra – mi smo bolji od njega (njih), ali i za njega ima nade, sve će se na kraju završiti dobro i božićni će duh zajedništva, blizine i radosti sve nadvladati. Ne, ova je predstava drastična i nedvosmislena u svom naturalizmu, u prikazivanju posljedica društvene apatije i socijalne nebrige koja postaje osobna apatija i osobna nebriga.

Franjo Dijak Bruna igra studiozno i promišljeno, posvećeno gradeći karakter od početnog ocrtavanja stanja prema kulminaciji te stvara dorađenu kreaciju.

(…) U vremenu kada je osamljenost, u obličju samoizolacija i sličnih oblika održavanja socijalne distance kao mjera karantene smišljene kako bi se epidemija pokušala držati pod kontrolom, od socijalne devijacije postala društvenom normom i prihvatljivim a često i zakonski sankcioniranim ponašanjem, Tiha noć zadobiva novi i drukčiji smisao. Moguće je čak spekulirati i o tome kako su samoća i osamljenost pod utjecajem epidemijske više sile postale normalnije i prihvatljivije, pa je stoga i emocionalni pritisak na osamljenike u božićnom razdoblju manji. No, bez obzira na moguće promjene okolnosti, ova etida o osamljenosti i dalje ostaje kao snažan poticaj za razmišljanje o vrijednosti socijalnih odnosa za sreću, zadovoljstvo i, u konačnici, volju za životom.”

Leon Žganec-Brajša (Kazalište.hr)

NOMINACIJA ZA NAGRADU HRVATSKOG GLUMIŠTA, 2021.

Franjo Dijak nominiran je za ulogu Brune za najbolju mušku ulogu

 

Tags   

Centar za postavke privatnosti

Google Analytics

Ne želim praćenje mojih aktivnosti na stranici.
Isključite kako bi onemogućili GA kolačiće.
Ukoliko ste dali pristanak na Demografsko i interesno praćenje korištenja stranice ovaj kolačić će vam biti serviran.

_ga