TAKSIMETAR
Što se događa taksistu na ulicama Zagreba dok se u njegovom taksiju vozi mnoštvo različitih karaktera, od konceptualnog umjetnika preko tajanstvene dame koja to nije, novopečenog japija i bivšeg pankera, neiskusnog svećenika, pasioniranog demonstranta, starog, usamljenog profesora marksizma te drugih likova kroz koje se zrcale problemi i frustracije vremena u kojem živimo.
Goran Vojnović rođen je u Ljubljani 1980. godine. Diplomirao je na Akademiji za kazalište, radio, film i televiziju u Ljubljani te je jedan je od najcjenjenijih slovenskih književnika, scenarista i filmskih redatelja novije generacije. Njegova prva dva romana Čefuri raus! (2008.) i Jugoslavija, moja domovina (2011.) osvojili su kritičare i čitatelje, a doživjeli su i svoje uspješne kazališne adaptacije. Za roman Čefuri raus! dobio je nagradu Prešernove zaklade i nagradu Kresnik. Autor je dugometražnih filmova Piran – Pirano (2010.) i Čefuri raus! (2013.) te više kratkih filmova.
TAKSIMETAR KOJI MJERI GUBITNIKE
” Dvojica glumaca, iskusni Zijad Gračić i mladi Robert Budak odlično su odgovorili na nemali izazov. Gračić kao pod ručnom, bez patetike, donosi svoj lik taksista te ostavlja velik prostor Robertu Budaku koji tumači sve ostale likove. Budak je dobar u najzahtjevnijoj ulozi (lažnog) transvestita, ali najdojmljiviji kao mladi, zbunjeni svećenik, precizno pokazujući put od lupetanja fraza do istinskog razumijevanja muke drugog čovjeka. Bojana Radović, Večernji list
VOŽNJA PREMA SEBI
”I Budak i Gračić su dobro odabrani za uloge koje nose, pri čemu Budak plijeni pozornost osobitim hamletovskim prkosom ili voljom za izazivanjem i osporavanjem licemjerja kakvu već dugo nismo imali prilike vidjeti među mlađim generacijama.” Nataša Govedić, Novi list
SLIKE IZ ŽIVOTA JEDNOG TAKSISTE
”Taksimetar putem kratkih prikaza otužnih sudbina i neuspješnih ljudi detektira kako ozbiljne socijalne probleme tako i mučne neuroze pojedinca u društvu. Mladi napuštaju Hrvatsku do opasnih razmjera, a što se brakova tiče, raspada se svaki treći. Najveća vrijednost ove predstave je Vojnovićev tekst koji, osim galerije likova uzbudljivih za gledanje, u sebi skriva taj dublji sloj socijalne drame: kada ona izroni na površinu, publika se smjesta utiša i prestaje smijati.” Bojan Munjin, Novosti
TRANSVESTIT I MARKSIST U CRO TRANZICIJSKOM TAKSIJU
”Sudeći po oduševljenju publike na premijeri Taksimetra, čini se da Teatar EXIT ima novu hit predstavu. Tekst slovenskog pisca Gorana Vojnovića gazda Exita Matko Raguž sjajno je režirao i vrhunski adaptirao u duodramu koja u gorko-slatkoj, duhovitoj maniri smjelo progovara o neveseloj hrvatskoj stvrnosti.” Mia Mitrović, Express
DOBAR ČOVJEK U GROTESKNOM SVIJETU
”Matko Raguž je još jednom kao redatelj u drugi plan potisnuo moguće režijske atrakcije i svu pozornost usmjerio na to da glumcima pruži mogućnost iskazivanja svekolikog umijeća. Time je u Vojnovićevoj komediji uspio maksimalno istaknuti ne samo humor i uspjela komediografska rješenja nego i slojevitost značenja, te je tako s Taksimetrom ostvario još jednu Exitovu uspješnicu”. Tomislav Kurelec, Kazalište.hr
U TAKSIJU SA GORANOM VOJNOVIĆEM I TEATROM EXIT
”Kompozicijski, pa tako i dramaturški, ova gotovo 100 – minutna predstava, u suštini vrlo je jednostavna, lako se prati i usvaja: sve se odvija kroz razgovore, bilo taksista sa klijentima, bilo sa kolegom, dispečerom ili prijateljicom, telefonski, prizori su nenametljivo odvojeni muzičkim zavjesicama i video – radom, taxi je ovdje zaista mjesto susreta, upoznavanja i prepoznavanja, sebe i Drugoga, tu se dogadjaju sukobi i razrešenja, to je mjesto ispovijedi a, ponekada, i psihijatrijski kauč. Raguž to inscenira vrlo smireno, ne pribjegava velikim, nepotrebnim, scenskim efektima, u prvom planu je riječ, govor, dijalogom razrješava sve nedoumice, dužnu pažnju poklanja glumcu, vodi ga i usmjerava upravo koliko je potrebno, dozvoljavajući mu da se otvori u punoj mjeri.
Ujedno, ne nedostaje ni snažne i jake kritičke note društva u kojem živimo, uz prizvuk ironije i gorčine, jer nitko od tih brojnih lica koja će ući i provozati se taksijem nije ono za što se izdaje, svatko ima neki drugi, skriveni život, svatko je, poput nas samih, rob svojih tajni, pogrešaka i promašenih prilika u životu koji je iza njega”. Mladen Bićanić, 15. TKT – Fest, Tuzla
TAKSIMETAR – MIJENJANJE TARIFA OD SMIJEHA DO TRAGIČNE SPOZNAJE
”Ova angažirana komedija, u izvrsnoj izvedbi dvojice glumaca, potpomognutima majstorom svjetla Draganom Micićem i kostimima Marite Ćopo, predstava je o osobnim i kolektivnim neuspjesima, tragedijama i sudbinama malih-velikih ljudi u vrtlogu bezizlaznosti. Ova je predstava u inteligentnom komedijskom ruhu pljuska današnjem društvu koje odzrcaljuje pohlepu, amoralnost i nedostatak svakog senzibiliteta nauštrb podcijenjenih i potplaćenih individualaca-suvremenih Don Quijotea koji iz dana u dan gube perspektivu i odlaze u tuđi svijet”.
Tina Marušić, Dani Ksavera Šandora Gjalskog 2017.
15. TKT – FEST – DANI AKADEMSKOG TEATRA 2017, Tuzla, BiH
Najbolja predstava u cjelini prema ocjeni publike (4,92)
NAGRADA HRVATSKOG GLUMIŠTA, 2017.
Robertu Budaku za predstavu Taksimetar dodijeljena je nagrada za izuzetno ostvarenje mladih umjetnika do 28 godina u kategoriji drame
31. BARSKI LJETOPIS 2018., Bar, Crna Gora
Robertu Budaku dodijeljena je nagrada za najbolje glumačko ostvarenje za ulogu u predstavi Taksimetar