SUSJED – Studio Exit
SUSJED
Marina Vujčić
(monokomedija)
Prilagodba romana za kazalište: Vesna Tominac Matačić
Režija: Janez Vajevec
Asistent redatelja: Andrej Vajevec
Igra: Vesna Tominac Matačić
Autor glazbe: Zvonimir Dusper
Dizajn svjetla: Janez Vajevec/Domagoj Klasić
Fotografije: Boris Krstinić
Autor video spota: Hrvoje Zalukar
Produkcija: Zagrebački glumački atelje i Teatar EXIT, 2019.
Premijera: 7. prosinca 2019., Studio EXIT (Gundulićeva 37/1)
Zahvaljujemo: Gabi Novak, Frizerski salon Evelin Kerastase, Teenlifting
Junakinja ove predstave mogla bi biti i vaša neupadljiva susjeda koju svakoga jutra pozdravljate na stubištu. Živi sama na četvrtom katu i baš ničime ne privlači pozornost. No, kad bi jedan od zidova njezinog stana, poput onoga četvrtoga u teatru, bio imaginaran, možda bi vas iznenadio tajni svijet fikcije u kojem ona igra svoju neostvarenu ulogu voljene žene, dok objekt njezine „ljubavi” s drugoga kata i ne sluti da živi u njezinoj glavi.
No, gdje je zapravo granica između stvarnosti i iluzije?
Jesmo li zaista slobodni kao što nam se čini
ili smo tek zatočenici u kavezu vlastitih emocionalnih ograničenja?
Ovo je predstava o samoći i otuđenosti do ludila u kojoj je nemoguće ostvariti dublji kontakt,
čak ni s osobama iz svoje neposredne blizine.
Ili je ipak moguće… ako se usudite.
„Jer ništa nije kao što se čini. Ništa i nitko. Susjedi pogotovo.”
Roman Susjed spisateljice Marine Vujčić dobitnik je nagrade V.B.Z.-a i TISAKmedije za najbolji roman 2015. godine.
Trajanje predstave: 70 minuta
MONOKOMEDIJA KOJA FINIM HUMOROM TJERA DA SE SMIJETE I U NAJŽALOSNIJIM SITUACIJAMA NOVA JE HIT PREDSTAVA
”Vesna Tominac Matačić unijela je cijelu sebe u oživljavanje junakinje ove predstave. Nježna je i samozatajna, ali istovremeno senzualna i tužna – iz svake njezine pore izbija zaljubljenost, nevina zaljubljenost koju kao da osjeća 16-godišnjakinja, a ne zrela žena. Tominac Matačić je svom liku dala živost, glas i podrhtavanje usnica kada je povrijeđena. Publika koja odabere provesti večer u intimnom i minimalističkom prostoru Exita obožavati će ju, sažalijevati, ali i potpuno se saživjeti s njezinim malenim intimnim svijetom toliko osiromašenim ljubavlju, da ju je morala izmisliti iz ničega.”
Ines Mihić (Dnevnik.hr)
KRONIKA JEDNE USAMLJENOSTI
”Vesna Tominac Matačić igra vrlo precizno, minuciozno detaljizirajući, što je posebno vidljivo u dočaravanju nepostojećih predmeta rukama, plesu ili plakanju. Njezina je gluma prvenstveno vjerna, kreacija uživljena, a tehnika besprijekorna.”
Leon Žganec-Brajša (Kazalište.hr)
NJEŽNA I BRIŽNA RAČICA
”Vesna Tominac Matačić izdvojila je iz romana sve nužno za razumijevanje ove priče i za prikaz ,osamljenošću i otuđenošću, sluđene žene. Iako je predstava označena kao monokomedija zbog puno duhovitih opaski i nerijetko šašavih zaključaka, meni djeluje poput potresne priče o (našim) mogućim susjedima koji „nevidljivi“ zdvajaju iza zaključanih vrata.
Facijalnim grčem i sputanim gestama Tominac Matačić odlično prikazuje ženu koja ni u što nije sigurna: niti jesu li njezini zaključci ispravni, niti jesu li njezini potezi efikasni, niti kamo sve vodi. Smiješak nije radost nego strepnja. Budući da je postala rob vlastitih želja, vješto pronalazi izgovore za loše događaje.
Glumac i redatelj Janez Vajevec (1946.-2021.) iz Glumačkog studija braće Vajevec (s mlađim bratom Andrejem) odlično zna kako treba raditi s glumcima ( 1989. utemeljio je Zagrebački glumački studio), pa iako je osim jedne stolice pozornica prazna, mi sasvim jasno vidimo kako glumica obavlja kućanske poslove, kako joj se mijenja raspoloženje i kako nas uvlači u svoju osobnu dramu.
Jedina pomagala pri tome su glazba (Zvonimir Dusper) i svjetlo (Domagoj Klasić). Jer Vesna Tominac Matačić nosi breme svoje anti-junakinje koja izgubljenu nadu nadomješta klicom zloće. Iako smijemo reći da kazalište nije život, nego da ga imitira , mnogima zbog toga nije nimalo lakše.”
Olga Vujović (Wish.he)