POČETAK
Tekst: David Eldridge
Prijevod: Lada Silađin
Redateljica: Aida Bukvić
Igraju: Dijana Vidušin, Dražen Šivak
Scenograf: Ivo Knezović
Kostimografkinja: Danijela Gotal Grgurač
Suradnici za svjetlo: Aleksandar Franjić / Domagoj Klasić, Martin Miščin
Suradnici za ton: Leon Stanković-Mehinović / Nebojša Paunković
Rekvizita: Antonija Lukinić / Anita Medija
Autor video spota/trailera: Mak Vejzović
Dizajn propagandnog materijala: Josip Dolovčak
Fotografije: A. Saška Mutić
Organizacija i marketing: Marijana Barišić, Jelena Jelić / Mirela Lautar
Ravnateljica Doma kulture KKV, Gradsko kazalište Sisak: Tanja Tole Majstorović
Umjetnički ravnatelj Teatra EXIT: Matko Raguž
Koprodukcija Teatar EXIT i Dom kulture Kristalna kocka vedrine, Gradsko kazalište Sisak
Premijera: 22. studenog 2023. u Teatru EXIT
Nakon tuluma, u neredu, gdje je svaki tanjur upotrijebljen, a svaka čaša poluprazna ili polupuna, skoro pa poljubac. Možda poljubac. Njih dvoje, dovoljno mamurni od tuluma i umorni od prošlosti koju nose. Toliko različiti, a opet slični u svojoj usamljenosti, jer usamljenost je jedino što ih spaja. Usamljenost koja paralizira u svojim strahovima, sjećanjima na loša iskustva i lijepe uspomene pretvara u crno-bijeli nostalgični film koji se više nikada neće ponoviti. Postoji li u takvom stanju duboke uronjenosti u vlastitu samoću prostor za hrabro prepuštanje u neki novi odnos, novi početak? Je li nepristojno nadati se novoj ljubavi ili možda samo novom poljupcu?
Drama Početak u gotovo realnom vremenu voajerski nas uvlači u početak jednog odnosa, jednog prijateljstva, možda i ljubavi. Je li kasno da život (ponovno) počne?
SNAGA SUIGRE
“(…) izvrsna predstava Početak završava izvrsnu godinu u Teatru EXIT i, sigurni smo, na najbolji način započinje kazališnu 2024. Čestitamo!”
” Dijana Vidušin i Dražen Šivak izvrsni su glumci, fokusirani, šarmantni, uvijek posebno zainteresirani, voli ih scena i oni vole scenu i u predstavi Početak (…) izvrsno međusobno funkcioniraju, predajući se jedno drugome glumački u potpunosti i bespoštedno, pravi Gavellin Mitspiel.”
“Iako se činilo kako su ove dvije glumačke osobnosti potpuno različitih umjetničkih senzibiliteta ili upravo zbog toga, predstava je pokazala snagu suigre, ali i davanja prostora partneru/partnerici za samostalno glumačko kreiranje.”
“U duhovito nijansiranoj predstavi bez nasilja, grubosti i psovki kao pomagala, pratimo dva toliko različita života, spojena u jednom kratkom trenutku i na jednome prostoru slučajnosti (…)”
“Redateljica Aida Bukvić vrlo je dobro vodila glumce, inzistirala na njihovoj međusobnoj glumačkoj igri, suptilno kreirala atmosferu iščekivanja, glumljenja i istine, vaganja događaja, dinamike vremena i doziranja neizvjesnosti (…)”
Vesna Muhoberac, Kazalište.hr
____________________________________________________________________________________
ODGOĐENI POLJUBAC
“Vrlo sam znatiželjna koliko će ova duhovita, pametna, dobro odigrana no ipak tradicionalno postavljena ljubavna priča privući redovnu „Exitovu“ publiku, a koliko će uspjeti „regrutirati“ novih gledatelja.”
“I tako se pripita zezancija pretvara u ozbiljnu ispovijed u kojoj oboje pokazuju koliko su usamljeni, ali i koliko se boje da će ih nova veza ponovo povrijediti! Rekla bih, ništa novo ni revolucionarno, ali je napisano u takozvanom realnom vremenu (toliko bi trajao „pravi“ dijalog) što je redateljica Bukvić mudro „pustila“ da se odvija bez suvišnih „naglasaka“ na važne životne momente protagonista.”
“A njih su dvoje doista „pravi“ par: nijansiran pristup Dražena Šivaka liku profinjenog, pažljivog, tužnog i kompliciranog Daniela i precizna, zanosna Dijana Vidušin u ulozi prikriveno nesretne „tajkunice“ Lucije.”
Olga Vujović, Wish.hr
____________________________________________________________________________________
DIRLJIVA JEDNOSTAVNOST OČIJUKANJA
“Humor dominantno proizlazi iz njihovih različitih osobnosti; Vidušinova kao Lucija vrckava je, živahna, iskrena i zavodljiva, dok je Šivak kao Danijel oprezan, nespretan, povučen i rezerviran u odnosu na nju (…)”
“Dinamika koju Vidušinova i Šivak razvijaju igranjem svojih likova živahna je i uvjerljiva za ovaj komad u kojem se naizmjence atmosfera mijenja iz tople, romantične i simpatične u neugodnu i tešku (…)”
“Predstava počinje kratkom scenom gdje iz mraka vidimo glumce kako svaki zasebno stoje pored osvijetljene lampe, što se može čitati kao referenca na metodu javne samoće K. S. Stanislavskog. Ta jednostavna ilustracija dočarava osjećaj osamljenosti oboje likova, što će poslije kroz dijalog artikulirati kao svoj najveći strah.”
” (..) kvaliteta je ove ljubavne priče u zrelosti koja se provlači kroz dijalog i likovima koji se, unatoč svojoj „prtljazi“, hrabro trude upoznati i razumjeti drugog („Da bismo bili voljeni, i da bismo voljeli, potrebna je hrabrost, hrabrost da neke vrijednosti proglasimo svojom prvom brigom…“ Erich Fromm, Umijeće ljubavi). Režijski je predstava vrlo minuciozna, suigra Vidušinove i Šivaka lagodna je u smislu da se kroz izvedbu lijepo nadopunjuju i prate, iako igraju likove s različitim osobnostima.
Nora Čulić Matošić, Vijenac
____________________________________________________________________________________