NORA - TRENUTAK POBUNE - gostovanje | Teatar EXIT

Teatar EXIT

NORA – TRENUTAK POBUNE – gostovanje

NORA – TRENUTAK POBUNE – gostovanje

17.07.2019., Srijeda 21:00
Muzej za umjetnost i obrt

Gostovanje: Tragači u.o. i Centar KNAP

Tekst: Jelena Hadži-Manev
Režija: Frana Marija Vranković
Igraju: Zijad Gračić, Jelena Hadži-Manev, Mladen Kovačić

Scena i kostimi: Zdravka Ivandija Kirigin
Glazba: Toni Starešinić
Asistentica za glazbu: Željka Veverec
Oblikovatelj svjetla: Dina Marijanović
Jezična savjetnica: Sanja Vulić
Fotograf: Igor Obrol-Pedišić
Vizualni identitet: Damjan Uzelac
Prijevod s danskog scena iz „Nore“ H. Ibsena: Frana Marija Vranković

Produkcija: Tragači u.o. i Centar KNAP

Premijera: 14.10. 2017., Kazalište KNAP

Ova predstava odvija se po principu „kazališta u kazalištu“, prateći proces proba na predstavi Nora – kuća lutaka prema originalnom dramskom djelu Henrika Ibsena. Na probama sudjeluju mladi redatelj Dražen s vrlo nadobudnim konceptom, mlada glumica Orhideja koja je tek primljena u ansambl kazališta, i njezin stariji kolega Hrvoje, dugogodišnji član ansambla koji igra Norinog muža Torvalda.

Dok Orhideja pokorno sluša redatelja, stariji i iskusniji Hrvoje pokušava ga usmjeriti da svoj rad s glumcima temelji na međusobnoj iskrenosti i povjerenju. Situacije se izmjenjuju, od komičnih do napetih, a razgovori iz laganih pošalica prelaze u oštre svađe. Odnos Torvalda i Nore Helmer postaje preslika odnosa redatelja i glumca – glumci ne razumiju redatelja, a redatelj ne čuje glumce – to je pitanje hoće li se on popraviti ili će netko od njih izaći iz predstave.

Uz to što nas podsjeća na radnju Ibsenove Nore kao jednog od najvažnijih djela u povijesti dramske književnosti, ova predstava nam prikazuje tijek kazališnih proba te postavlja važna pitanja o mjestu Nore, Ibsena i kazališta u današnjem svijetu.

Trajanje: 95 min

”Priča je jednostavna: na probi predstave prvi put sreće se dvoje glumaca: mlada tek zaposlena glumica i stariji glumac koji već dugo ne igra, jer ga uloge nekako zaobilaze u podjelama u teatru u kojem je na plaći.  Tu je i mladi redatelj kojem je to prva profesionalna predstava, a komad koji rade Ibsenova je Nora. Naravno, odmah na početku jasno je da ase autorica poigrava aktualnom situacijom u teatrima, ali i kulturi. Novca nema pa će se Nora sa samo dva glumca. Redateljeva vizija izvor je pobune glumca, dok zastrašena glumica pristaje na sve, pa i plesati poput kokoši. I dok gledalištem odjekuje smijeh, oni upućeniji u stanje na kazališnoj sceni najradije bi plakali. Možda i najdojmljivija scena predstave ona je u kojoj ambiciozni redatelj ”puca” i priznaje da ga je Akademija više zbunila nego naučila i kako je svu njegovu kreativnost odnijela ”vizija” koja se mora dobro prodavati.  Tu padaju maske, ali i promašene vizije i odjednom smo u pravoj Nori, tako da ova predstava funkcionira i kao upozorenje na vrlo često nepotrebno, ali sveprisutno inzistiranje na modernizaciji i suvremenom čitanju klasika. Kao i uvijek, i ova je predstava pokazala da su glumci odlični kada govore o onome što ih najizravnije ”žulja”. Zato je u ovom dijelu najzanimljiviji tekst te su u njemu čvrsto usidrene glumačke kreacije Jelene Hadži – Manev, Zijada Gračića i Mladena Kovačića.”

Bojana Radović (Večernji list)

BOBIJEVI DANI SMIJEHA, 2018. g. 

– specijalno priznanje žirija za autorsko i glumačko ostvarenje: Jelena Hadži-Manev

NAGRADA HRVATSKOG GLUMIŠTA 2018.

 – nominacija za najbolji dramski tekst: Jelena Hadži-Manev

 

Centar za postavke privatnosti

Google Analytics

Ne želim praćenje mojih aktivnosti na stranici.
Isključite kako bi onemogućili GA kolačiće.
Ukoliko ste dali pristanak na Demografsko i interesno praćenje korištenja stranice ovaj kolačić će vam biti serviran.

_ga