KONSTELACIJE | Teatar EXIT

Teatar EXIT

KONSTELACIJE

KONSTELACIJE

15.12.2018., Subota 20:00
Ilica 208, Zagreb

Koprodukcija Osječkog ljeta kulture i Teatra EXIT

Tekst: Nick Payne

Režija: Aida Bukvić

Igraju: Olga Pakalović i Vladimir Posavec-Tušek

 

Prevoditeljica: Lada Silađin

Dramaturginja: Marijana Fumić

Scenski pokret: Blaženka Kovač Carić

Scenografija / izbor glazbe: Aida Bukvić

Izbor kostima: Marijana Fumić

Fotografije: Vjeran Hrpka

Dizajn propagandnog materijala: MarinMimica i Bojan Kanižaj / Saša Došen

Oblikovanje svjetla: Tomislav Kobia

Oblikovanje zvuka: Vanja Marin / Marko Žuljević

Majstor svjetla: Domagoj Klasić / Tomislav Kobia

Majstor tona: Vanja Marin / Marko Žuljević

Organizacija, promidžba i prodaja za Teatar EXIT: Vedrana Reberšak, Gordana Miličević, Anita Čendeš, Mirela Lautar i Eva Lukić

Producenti: Teatar EXIT, Osječko ljeto kulture 2018., Gradske galerije Osijek

Ravnateljica GGO: Ljerka Hedl

Umjetnički ravnatelj Teatra EXIT: Matko Raguž

Osječka praizvedba: 5. srpnja 2018. u Barutani – Osječko ljeto kulture 2018.

Zagrebačka premijera: 16. studenog 2018. u Teatru EXIT

Ova očaravajuća i romantična drama počinje sa bezazlenim susretom muškarca i žene.

Ali ono što slijedi ruši granice svijeta za koji mislimo da postoji – za koji mislimo da je stvaran, da je jedini.

Muškarac i žena te beskonačne mogućnosti njihove veze. Ili ipak ne tako beskonačne? Postoji li uopće izbor ili je sve samo stvar sudbine.

Konstelacije su priča o običnom životu, o svakom životu, životu koji počinje s naizgled beskonačnim mogućnostima, ali…

On je običan dečko koji za život zarađuje kao pčelar. Na jednoj roštiljadi upoznaje Nju – toplu, inteligentnu i duhovitu ženu koja radi na fakultetu, na polju kvantne kozmologije. Kroz razgovor, ona mu pojašnjava kako je teorija relativnosti, koja ”pokriva” sunce, mjesec i zvijezde, u suprotnosti s kvantnom mehanikom koja se bavi molekulama, subatomskim česticama i atomima. Nusprodukt tih, naočigled suprotstavljenih teorija, jest to da kao dio multisvemira, možemo bilo gdje, u bilo kojem trenutku, ”postojati” istovremeno. Nick Payne tu teoriju prikazuje u akciji – kroz zanimljiv, posredan dijalog – stavljajući pred glumce nezavidno zahtjevan zadatak da kroz nizove kratkih scena igraju tu istovremenost. Ovaj komad je zbilja jedno začuđujuće emocionalno putovanje koje istražuje granice slobodne volje, ali i velike uloge koje slučajnost igra u našim životima.

 

Drama Constellations premijerno je izvedena u Royal Court Theatre u Londonu 2012. Iste je godine proglašena najboljom dramom na Evening Standard Theatre Awards, a Nick Payne najmlađim dobitnikom u povijesti dodjele spomenute nagrade.

Uprizorenje ovoga komada na Osječkom ljetu kulture 5. srpnja 2018. bila je hrvatska praizvedba.

KLASIČNA LJUBAVNA PRIČA U NE-KLASIČNOJ FORMI

”Usprkos činjenici da je ovo primarno glumačka drama, to jest da njezin uspjeh ovisi primarno o vještini i kvaliteti glumaca, i Bukvić i Fumić u suradnji s ostatkom tima odradile su izvrstan posao. Odabrale su dvoje zrelih i vještih glumaca, sposobnih što glumačkim kreacijama što životnim iskustvom odgovoriti na sve izazove koje ovakva forma stavlja pred njih. Osim toga, svi uplivi evidentno su svedeni na minimum, čime je demonstrirano razumijevanje važnosti naglaska na isključivo glumačke kreacije. ”

”Partnerska igra, dikcija, scenska energija, emocija, organska gluma, sve su to ponudili osječkoj publici koja ih je objeručke prihvatila. To nipošto nije bilo lako u ovakvoj formi gdje se iste scene naizmjenično igraju s različitom energijom, iz različite vizure, s različitim izborom, s promjenom tempa, gdje priča kronološki skače iz budućnosti u prošlost i/ili obrnuto.”

”Tekst se pokazao kao podatan i zanimljiv u radnji i formi, redateljica i dramaturginja nenametljive a prisutne, dok je glumački dvojac opčinio publiku svojim glumačkim bravurama u ovoj klasičnoj ljubavnoj priči na ne-klasičan način”.

Alen Biskupović (Kazalište.hr)

 

TU I TAMO, SADA I TADA

”Predstava ‘Konstelacije’ predstavlja dobrodošlo tekstualno osvježenje i užitak u glumačkoj suigri Olge Pakalović i Vladimira Posavca-Tušeka.”

Olga Vujović (Kritikaz)

 

(NE)TIPIČNA LJUBAVNA IGRA U ČUDESNOM ZNANSTVENOM SVIJETU

”Pakalović i Posavec Tušek mijenjaju intonaciju, govor tijela i gestu u iznimnoj suigri s brižnošću i povjerenjem životnih partnera. Pakalović licu znanstvenice daje izraženu mimiku jer vlastiti intelektualizam smatra svojevrsnim hendikepom te ga pokušava nadomjestiti brbljavošću i humorom. U bolesti se tek počinju rastvarati njezini ranjivi i tiši slojevi karaktera. Vlado je gotovo prirodno lice iz susjedstva, opuštenih ramena i s rukama u džepovima, koje povremenim eksplozijama pokušava umaći toj uvriježenoj percepciji ležernosti onoga koji ostaje. Dvoje glumaca tijekom čitave izvedbe iznimno je otvoreno i sugestivno u multisvemirskom građenju ljubavi. ”

Anđela Vidović (Express)

 

GLUMAČKA PREDSTAVA

”Osim u neobičnom komadu, s točnom mjerom režiranom, publika je najviše mogla uživati u glumačkoj izvedbi, koju su suvremeno demonstrirali Olga Pakalović i Vladimir Posavec-Tušek. Vrsnom glumačkom igrom oni su nadišli režiju i komad, što nije nikakva pokuda komada, a još manje režije, nego samo potvrda komada i režije. Njih su dvoje bili istovremeno i pisac i redateljica, oni u susretu s publikom predstavljaju i pisca i redateljicu. I uz uspjelu dramaturšku obradu Marijane Fumić, bez njihove igre sve bi bilo dosadna konstrukcija, bilo bi naporno raspredanje niti priče i dešifriranje sadržaja koji je uvijek dramski osobit i dramaturški uspješan onoliko koliko svojom osobnošću i osobitošću predočavaju njegove nijanse. A to su i Olga Pakalović i Vladimir Posavec-Tušek itekako uspješno činili. Od početka do kraja predstave.”

Andrija Tunjić (Vijenac)

Centar za postavke privatnosti

Google Analytics

Ne želim praćenje mojih aktivnosti na stranici.
Isključite kako bi onemogućili GA kolačiće.
Ukoliko ste dali pristanak na Demografsko i interesno praćenje korištenja stranice ovaj kolačić će vam biti serviran.

_ga