FEŠTA
Autorski projekt (tekst i režija) Josipe Anković i Josipa Ledine
Igraju: Josipa Anković i Josip Ledina
Kostimografija i scenografija: Petra Gulišija
Umjetnička savjetnica na projektu: Anica Tomić
Fotografija i video: Hrvoje Zalukar
Montaža video spota: Filip Borelli
Dizajn propagandnog materijala: Neno Mikulić
Oblikovanje svjetla: Domagoj Klasić
Oblikovanje tona: Nebojša Paunković
Scena i tehnička podrška: Martin Miščin
Garderoba i rekvizita: Anita Medija
Organizacija, promidžba i prodaja: Anita Čendeš
Računovodstvo: Mirela Lautar
Umjetnički ravnatelj Teatra EXIT: Matko Raguž
Praizvedba: 28.11.2020. u Teatru EXIT
Predstava je nastala u suradnji s Akademijom dramske umjetnosti u Zagrebu.
Zahvaljujemo Ozrenu Prohiću, Krešimiru Dolenčiću, Petru Graši, Marti Tutiš, Jeleni Kovačić, Anji Grabovac i Jeleni Veljači.
Josipu i Josipa poznajete. Upravo ste vi sretnici koji pripadaju njihovoj užoj i široj obitelji, možda ste im prijatelji, kumovi ili tek poslovni partneri. O njima čitate u novinama, njih gledate u rubrikama slavnih, a zovete ih ako vam treba neka veza ili novac.
Oni svoju bračnu obljetnicu žele podijeliti s vama i pritom vam ispričati sve svoje tajne.
Oni znaju sve o vama, a na njihovoj fešti saznat ćete stvari koje niste znali o sebi.
Fešta je komedija koja progovara o neuralgijama našeg društva. Ona se na duhovit i satiričan način poigrava s neuralgičnim točkama naših ljubavnih, bračnih i rodnih odnosa, kritički propitujući identitete novije hrvatske stvarnosti zatvorene u vrtloge korupcije i nepotizma, pritom preispitujući stereotipe u koje vjerujemo. Ona je također priča o neizvjesnostima naših brakova, ali i mjesto na kojem publika nije samo nijemi promatrač, već direktan sudionik i svjedok vremena u kojem ne djeluje dovoljno.
___________________________________________________________________________________
Josipa Anković rođena je 1995. u Splitu. Osnovnu školu i gimnaziju završila je u Metkoviću. Diplomirala je glumu na ADU u Zagrebu, u klasi prof. Dore Ruždjak Podolski. U sklopu studija i izvan njega radila je nekoliko kazališnih i filmskih projekata. Ovo je njen prvi autorski projekt, kao i prva profesionalna uloga u kazalištu.
Josip Ledina rođen je 1997. u Splitu. Nakon gimnazije upisuje glumu na Akademiji u Osijeku, a 2018. upisuje glumu na ADU u Zagrebu. Diplomira u klasi prof. Krešimira Dolenčića. Osluškujući vlastitu kreativnost i autorstvo, radi prvi samostalni projekt. Do sada igrao u nekoliko predstava (Teatar &TD), filmova, serija.
Trajanje predstave: 1 sat i 15 minuta
INTERAKTIVNA PREDSTAVA KOJA PROPITUJE POZNATE STEREOTIPE
Ova inovativna i interaktivna predstava neprestano angažira publiku, čime ona postaje njezinim aktivnim sudionikom, a ovacije po završetku izvedbe svjedok su uspješnosti ove komedije.
“Godina je 2025., a Josip i Josipa odlučili su proslaviti petu godišnjicu braka na zabavi pod maskama, kao sjećanje na nesretnu 2020. godinu i epidemiološke mjere. (…)
Na ovoj su fešti prisutni i gosti sa svadbe, mahom obiteljski prijatelji i poznanici dobrostojećeg para te Josip i Josipa gledateljima započinju prepričavati svoju povijest, počevši od upoznavanja i očijukanja pa sve do zajedničkog života i dolaska djeteta uz povremene interpolacije usputnim bračnim raspravama. Pritom djeluju kao sasvim uobičajeni supružnici, no dolazi i do iznošenja prljavog rublja. Od sitnih trzavica i običnih problema na koje se nailazi u braku do intimnijih detalja iz spavaće sobe, publika saznaje apsolutno sve o Josipi i Josipu, a pritom je i izravno uključena u tijek predstave.
(…) Dinamičnim izmjenama i spretnim replikama glumci se prisjećaju dobrih i loših zajedničkih trenutaka, zabava, poslovnih pothvat, ali i kriza te obiteljskih zavrzlama, čime gledatelje vode na iznimno emotivno i intimno putovanje kroz svoj zajednički život. Pritom se ne libe i potpuno ogoliti pred svojim gostima, no unatoč tome Fešta završava u vedrom tonu te publika pozdravlja glumce dugotrajnim pljeskom i pričama koje će prepričavati i izvan zidova kazališta u Ilici.
(…) Iako vedri i glasni, Josipa Anković i Josip Ledina u svojem su nastupu nenametljivi te ne forsiraju publiku na suradnju na neugodan način.
Atmosfera koju stvaraju u gledalištu veoma je opuštena i ležerna, do te mjere da pojedini gledatelji imaju upadice tijekom izvedbe koje glumci spremno prihvaćaju. Oboje glumaca na sceni djeluju posve opušteno, a rođeni Dalmatinci oduševljavaju i svojim naglascima koji se izvrsno uklapaju u ideju predstave o zabavi u nesigurnim vremenima te svojom dalmatinskom karizmom osvajaju sve kojima se obrate.
Autori predstave navode i da su inspiraciju crpili iz vlastitog okruženja, što pridonosi autentičnosti predstave, a i jedan je od razloga za izvrsnu recepciju među publikom. Osim kauča i središnjeg stola s dvjema stolicama, scenografija (Petra Gulišija) obuhvaća i dva dodatna stola na pozornici za kojima sjede gledatelji, koji su većinu vremena aktivno uključeni u razvoj predstave, što je izvrsno osmišljeno kako glumci ne bi trebali sudionike tražiti po gledalištu. Unatoč tome, Josip Ledina i Josipa Anković neprestano se kreću među publikom, aktivno se druže s njima poput prijatelja, čime stvaraju ugodnu atmosferu i posjetitelje potiču na stalni angažman.
Iako lagana i zabavna predstava, Fešta je mnogo više od puke komedije. S izvedbene strane njome se propitkuje odnos publike i glumaca, kao i njihovo međusobno prožimanje, te se utvrđuje neodvojivost tih dviju cjelina. (…) S druge strane, ovo je priča o vezama, brakovima, međuljudskim odnosima i životu u suvremenom dobu. Predstava je to o kumstvima, nepotizmu i „ćaćama”, prostor preispitivanja poznatih stereotipa.
Josip i Josipa mogu se dogoditi baš svakom paru, no promatranje života kroz komični veo upravo je ono što je svima, osobito danas, potrebno.
Tea Schmidichen (Kazalište.hr)