SHAKEspeare na EXit | Teatar EXIT

Teatar EXIT

SHAKEspeare na EXit

SHAKEspeare na EXit

09.07.2017., Nedjelja 21:00
Muzej za umjetnost i obrt

RežijaMatko Raguž
IgrajuŽivko Anočić, Marko Makovičić i Jerko Marčić / Saša Anočić
DramaturgijaPavlica Bajsić
Scenski pokretKsenija Zec
KostimiĐenisa Pecotić
Asistentica kostimografkinjeEmina Tataragić
Oblikovatelj svjetlaTomislav Baotić
Glazbeni suradnikDamir Šimunović
Izrada krunaLela Končar Peraić
Suradnica za scensko pjevanjeDavorka Horvat
Glazbeni suradniciDamir Šimunović i Nebojša Paunković
Vizualni identitetLina Kovačević
FotografijaRadomir Sarađen
Fotografije sa Sašom AnočićemA. Saška Mutić
TonNebojša Paunković
Organizacija i promocijaVanja Sremac, Maja Jurić
ExitovciMirela Lautar, Sanja Prnjak, Anja Fraska
Umjetnički ravnatelj Teatra EXITMatko Raguž

Premijera 18.03.2006.

Pred vama stoje tri mlada glumca koji su pokušali tako nešto i tijekom svoga puta često su se zaustavljali upravo iz gore navedenih razloga. U početku postojala je stanovita želja da se, poput ranije poznatih kazališnih primjera, obuhvate svi Shakespeareovi dramski tekstovi kroz određeni broj scenskih krokija. Taj revijalni nazivnik se malo-pomalo transformirao u potrebu da se u Shakespeareu zaustavljamo upravo na mjestima koja lakše isklizavaju iz povijesnih odrednica i uklizavaju u kontekst svakodnevice naših glavnih junaka: Živka, Marka i Jerka.

Dobrodošli!

  1. Shakespeare je napisao 37 komada.
    To ste sigurno već znali?!
    Od čega 10 povijesnih drama.
    I to ste znali?!
    Od čega 18 komedija.
    I to?!
    Osmislio je i napisao 1.222 lika.
    A to?!
    Svaki od 37 komada postavljen pojedinačno na scenu traje, zavisno od kraćenja, između 3 i 5 sati. Dakle, 37 x 4 sata (prosječno) iznosi 148 sati.
    Jeste li i to znali?
    A jeste li znali kako je sve to moguće odigrati u manje od 2 sata?!
    Upoznajte Romea i Juliju, Hamleta, Ofeliju, Macbetha i njegovu krvavu Lady, Antonija i Kleopatru, Mletačkog trgovca, Tita Andronika, Kralja Leara, Richarda III., Henrika VIII. i mnoge druge, kakve ih još nikada niste vidjeli.
    Na EX! That’s IT!

Kako iskoristiti lik i djelo velikog barda, cijelu tu bujicu dramskih karaktera i radnji samo kao materijal, kao mjesto polaska iz kojeg se izmišlja glumačka igra, igra tijelom, a povremeno i duhom, a da se pritom ne opteretimo, zaustavimo i odustanemo zbog onoga što iz tog ponuđenog materijala zjapi poput snažne opomene spremne da nam potkresava krila, a to je ljepota i “legendarnost” Shakespeareova stiha?

DANI SATIRE

Zlatni smijeh – posebno priznanje na 30. Danima satire za iznimnu uigranost i virtuoznost glumačke igre Živka Anočića, Marka Makovičića i Jerka Marčića

NAGRADA HRVATSKOG GLUMIŠTA

Nagrada hrvatskog glumišta 2006. za izuzetno ostvarenje mladih umjetnika do 28 godina – drama – u kategoriji najbolje muške uloge: Jerko Marčić, Marko Makovičić i Živko Anočić

MOSTARSKA LISKA 2010

Velika mostarska liska publike za najbolju predstavu u cjelini
Velika mostarska liska žirija za najbolju predstavu u cjelini
Mala mostarska liska – ravnopravna nagrada za glumačka ostvarenja dodijeljena  Živku Anočiću, Marku Makovičiću i Jerku Marčiću

FESTIVAL MLADOG GLUMCA ZAPLET 02, Banja Luka 2010.

Nagrada za najbolju predstavu u cjelini
Jerko Marčić – nagrada za najboljeg glumca

VIII. TKT Fest Tuzla – 2010.

Najbolje ocijenjena predstava od strane publike

VIRKAS 2011.

Nagrada publike za najbolju predstavu (prosječna ocjena 4,97)

12. MEĐUNARODNI FESTIVAL GLUMCA, NIKŠIĆ 2016.

Posebna nagrada za komunikaciju s publikom

Teatar EXIT ponovno ima uspješnicu kojom će privući publiku, i to onu koju je kroz više od deset godina postojanja navikao na vlastiti stil.
Shakespeare na EXIT zaista jest nastavak najboljeg od onoga što je EXIT u svojoj povijesti ponudio: u persiflaži Bardovog opusa čita se tako i mladenački polet koji je nosio Izbacivače, i tehnička preciznost Dekadencije, ali i onomatopejski jezik Mr. Singlea. Utoliko brzi progon kroz kompletni opus vjerojatno najpoznatijeg dramatičara, jest još jedna potvrda da je Teatar EXIT jedno od onih rijetkih domaćih kazališta koja imaju svijest o profilu, i koji se zacrtanog drže bez obzira na izvanjske učinke ili, drugim riječima, rezultata predstava kod publike i kritike. SHAKEspeare na EXit koktel je spravljen od najboljih sastojaka, predviđen za brzo i često konzumiranje!
Radio 101

Predstava SHAKEspeare na EXit, pomno je i studiozno stvarana, no prema viđenome, zaista ju je vrijedilo toliko dugo čekati.
Slijedeći dobre navade Exita i estetiku koju su, kao i svoj imidž, gradili iz predstave u predstavu, i koktel Shakespeareovih djela dobro pr(e)otresen, događa se u gotovo praznom crnom prostoru gdje mjesto ima samo mašta, magičnost kazališta i, dakako, virtuoznost glumačke igre. Djelujući kao jedna cjelina, glumci su pokazali da se u tom zadnjem projektu Exita itekako vodilo računa o svakoj dramaturškoj zadanosti, o svakom i najmanjem pokretu. Stoga, ništa nije bilo suvišno ni nepotrebno.
Vjesnik

U devedeset minuta glumačke igre izmijenili su više desetaka likova, 
s lakoćom se prebacivali iz uloge u ulogu, spontano odigrali sebe, zbijajući šale na svoj račun.
Slobodna Dalmacija

U režiji Matka Raguža Shakespeareov je dramski svijet iskliznuo iz povijesnih odrednica i pokušao naći svoje mjesto u svakodnevici trojice mladih glumaca.

Ova će predstava svojim šarmom, za koji su prije svega zaslužni glumci, zadovoljiti mnoge. Uigranost, koncentriranost i vještina kojom Anočić, Marčić i Makovičić nose svaki glumački zadatak, glavni je adut te predstave i pretvara je u potencijalni hit. Njihova igra neprestance crpi iz iskrenog glumačkog elana, a preciznost i lakoća izvedbe vješto manipuliraju zadanim materijalom.
Lider

Ovacije publike za urnebesnog Shakespearea
Shakespeareovim dramskim opusom obrađenim na potpuno drukčiji način bavi se duhovita predstava SHAKEspeare na Exit redatelja Matka Raguža. Ono što najviše pokreće predstavu su vještina oponašanja, gestikulacije i mime kojima su trojica mladih glumaca – Živko Anočić, Marko Makovičić i Jerko Marčić – stvorili izrazito energičan tempo i naelektrizirali atmosferu u dvorani, izmamivši tako ovacije publike.
Glas Istre

Blistava glumačka pustolovina
Trojica glumaca uspjeli su u manje od dva sata zgusnuti ne samo cjelokupan Shakespeareov opus nego su pritom obavili i svojevrsnu inventuru svoje glumačke strasti koja se nastavlja na niz za koji smo mislili da je nepravedno zgasnut još prije dvadesetak godina.
Shakespeare je predstava svog vremena, predstava koja o njemu govori, ali koja i najavljuje ne samo novi glumački i kazališni senzibilitet, nego i novu publiku koja će u “nevjerojatnoj lakoći” glumačkog i kazališnog izraza, prepoznati uporan i hrabar stvaralački ludizam.
Predstava je to koju će voljeti mladi, a starije će podsjetiti da su to nekad bili, ma koliko se trudili da to zaborave ili prikriju.
Večernji list