ONA, ON I VI | Teatar EXIT

Teatar EXIT

ONA, ON I VI

ONA, ON I VI

Autorica tekstaCarole Frechette
Naslov originalnog tekstaJean et Beatrice
CiklusMale predstave – neobične teme
RežijaZijah A. Sokolović
IgrajuBeatrice – Jasna Bilušić i John – Zijah A. Sokolović
Prijevod i dramaturgijamag. phil. Selma Parisi
Scenografija i fotografijaIgor Pauška
Kostimografijaglumci iz predstave
GlazbaIrena Popović
KoreografijaAna Kreitmeyer
Dizajn promotivnih materijalaSilvio Parisi
Majstor svjetlaMislav Vinković
Majstor tonaNebojša Paunković
Tehnička potporaMiljenko Ričković
Organizacija i promocijaMaja Jurić
ExitovciMirela Lautar, Nikolina Putica
Umjetnički ravnatelj Teatra EXITMatko Raguž
ProdukcijaTeatar EXIT i Zijah A. Sokolović
Koprodukcija


Gradsko kazalište Sisak / Atelje 212, Beograd / Kamerni teatar 55, Sarajevo / Centar za kulturu Bar / Kastavsko kulturno ljeto
Dramatrajanje 90 minuta
 

Hrvatska praizvedba: Teatar EXIT, 17.03.2010.


ona-plakatOna, on i vi / Jean et Béatrice autorice Carole Fréchette je kao čekanje Godota, ispričano kao moderna  bajka, a utjelovljeno od strane suvremenih modernih klaunova. Béatrice čeka i traži svoju ljubav u stanu na 33 katu nebodera u kojem ne radi lift.  Svuda po gradu je nalijepila plakate u kojima obznanjuje da je bogata nasljednica koja traži muškarca koji će je zainteresirati, dirnuti i zavesti.  Radnja predstave je postavljena u bizarnom, često nelogičnom svijetu. U samoći svoje sobe ona čeka svoju internetsku ljubav. Obećava značajnu nagradu koja će namamiti svakog modernog muškarca, pa i Johna, lovca na nagrade. Kao i u životu prepunom pravila, John mora proći test koji mu je Béatrice zadala, ispuniti tri zadatka i dobiti svoju zasluženu nagradu. Kao i u Godotu, interakcija karaktera preispituje sve strane realnosti. Za realiste ovo može zvučati bezobzirno, ali realizam nije ono što Fréchette ima na umu. Kada John ispuni sva tri zadatka i ne dobije svoju značajnu nagradu, prijeti da će otići, ali Béatrice
zaključava vrata i padne na koljena moleći ga da ostane, i sama Fréchette  tu situaciju opisuje kao da su “u kazališnom  komadu”. Oboje su klaunovi po tome što su i poetični i imaju neizmjerno puno emocija i što naginju iracionalnom načinu razmišljanja koji postaje apsurdan. Oni kroz svoju avanturu susreta istražuju značenje ljubavi, granice narcizma i egoizma i prostor ljubavnih veza 21. stoljeća. Svakodnevni romantični ideali bivaju razotkriveni i ogoljeni do krajnosti, da bi ono što je istinito i prirodno u čovjeku moglo opstati. Možda tužna predstava, možda vesela, ali ipak optimistična u svom kraju.
Jasna Bilušić i Zijah A.Sokolović
Zagreb, siječanj-ožujak 2010.